Weinig te melden - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Alma en Daniel - WaarBenJij.nu Weinig te melden - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Alma en Daniel - WaarBenJij.nu

Weinig te melden

Door: Alma

Blijf op de hoogte en volg Alma en Daniel

05 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Co-captain's log, star date 5 maart.
Vandaag hebben we niet heel erg veel interessants gedaan, maar zijn we wel erg lang onderweg geweest. We werden 's ochtends namelijk wakker in Punakaiki en we moeten morgen in Kaikoura zijn. Even voor degenen die geen idee hebben waar die plaatsen liggen: Punakaiki ligt helemaal aan de westkust van het zuidereiland en Kaikoura ligt helemaal aan de oostkust van het zuidereiland.
Nu kun je wel een kortere route nemen, maar één van de mooiste routes van Nieuw Zeeland loopt van de westkust naar de oostkust (en andersom natuurlijk). Deze weg gaat via Arthur's Pass dwars door de Nieuw Zeelandse Alpen. Er loopt hier ook een treinroute wat ook één van de mooist routes ter wereld voor treinen moet zijn.
De weg door de Alpen is inderdaad prachtig, helaas werkte het weer niet heel erg mee. Het eerste uur hadden we nog zon en een mooie blauwe, heldere lucht. Na dit uur begon het te regenen en dat is niet meer opgehouden, zelfs hier in Kaikoura niet. Onderweg zijn we nog een paar keer gestopt om wat te eten en te drinken, maar er was onderweg weinig te zien of te doen.
Waarom we nu in Kaikoura zijn? Morgen gaan we redelijk vroeg naar Encounter Kaikoura waar we met boten de zee op gaan om dolfijnen te spotten en met ze te zwemmen. Ik ben zo benieuwd hoe dat is! En overmorgen gaan we zwemmen met zeehonden! Ik hoop dat ik de boot af durf...ik vind het namelijk nogal eng om de zee (water in het algemeen) in te springen, als ik geen land kan zien. Ik krijg dan het rare idee in mijn hoofd dat ik de boot niet meer in kom en als ik dan geen land zie, dan kan ik ook niet naar land zwemmen als dat nodig is. Ja, dat hoofd van mij moet zich maar gaan aanpassen, want zwemmen met dolfijnen en zeehonden zal ik!

  • 08 Maart 2014 - 12:42

    Arnold En Peggy:

    De volgorde van jullie verhalen is soms wat wonderlijk, (hoe ze hier aankomen) maar wij lezen ze met veel plezier en fijn om zo te weten hoe het jullie in het verre Nieuw Zeeland gaat. Heerlijk vakantie vieren, wij genieten van ons prachtige voorjaar.Liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Kaikoura

Alma en Daniel

Op dit profiel houden wij onze reizen bij.

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 17290

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 13 April 2014

Nieuw Zeeland Februari-April 2014

Landen bezocht: