The Luge - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Alma en Daniel - WaarBenJij.nu The Luge - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Alma en Daniel - WaarBenJij.nu

The Luge

Door: Alma

Blijf op de hoogte en volg Alma en Daniel

26 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Co-captain's log, star date 26 en 27 februari.
Na het kajakken reed ik dus naar Queenstown, met Daniel naast me. We waren allebei nogal moe van het peddelen en waren erg blij toen we uiteindelijk op de camping stonden. We hadden geen zin meer om te koken, dus gingen we het centrum in op zoek naar Ferg Burger, dé burgertent van Queenstown. Toen we daar aankwamen stond er echter een rij, buiten! Dus namen we ons voor om dan de dag erna maar bij Ferg te gaan eten. Even laten schoven we aan in een restaurantje en hebben daar heerlijk gegeten. Daarna snel terug naar de camping om in slaap te vallen. Wel was mij nog opgevallen dat Queenstown echt een heel relaxte, maar drukke stad is. Echt een heel erg groot contrast met het rustige Doubtful Sound waar je bijna niemand tegenkwam. In Queenstown hadden ze zelfs rotondes, en dat wil wat zeggen hier in Nieuw Zeeland!
De dag erna werden we heerlijk laat wakker en na even lekker rustig aan te hebben gedaan, zijn we Queenstown ingegaan om te winkelen en hebben we eindelijk de beroemde Ferg Burger kunnen proeven! Het is echt een heel erg lekkere burger, veel beter en voedzamer dan die kleine burgers van McDonalds of Burger King: drie uur later had ik nog steeds geen trek! Ook kwamen we Chelsea en Jen tegen tijdens het winkelen (en later nog een keer bij de Luge, waarover later meer).
Na het winkelen moesten we bellen om onze helihike te bevestigen. Helaas werd er aangegeven dat dit de vrijdag vanwege het weer waarschijnlijk niet door zou gaan, maar dat zaterdag een veel betere dag zou zijn. Flexibel als we zijn was dat natuurlijk geen enkel probleem en besloten we om ook een tocht te boeken voor een gletsjertocht. Na úren wikken en wegen (vijf minuutjes ofzo) besloten we niet naar de Fox gletsjer te gaan, maar naar de Franz Josef (wo ist mein Kind) gletsjer te gaan!
Nadat we dit hadden geboekt, gingen we terug richting centrum, want we hadden gezien dat er een erg hoge en steile gondola (skilift) naar boven ging en dat je, eenmaal boven aangekomen, daar iets heel erg leuks kunt doen: de Luge! Toegegeven, in vergelijking met bungyjumpen, canyonswingen, jetboaten en wat je nog meer kunt doen in Queenstown is dit een stuk minder thrilling, maar wel superleuk! Je gaat namelijk met een soort van skelter een parcours afleggen. Alleen je hoeft zelf niet te trappen. Stuur naar voren drukken is sneller, stuur naar je toe trekken is remmen. Zo leg je dus het parcours af.
Hierna gingen we weer met de gondola naar beneden waar we erachter kwamen dat er aan dezelfde parkeerplaats ook een wildlife park is gelegen dat zich richt op het behouden van de kiwi en tuatara (zie één van mijn vorige verslagen voor uitleg). Ze vangen gewonde beestjes op, lappen ze zo goed mogelijk op en als het kan, worden ze weer teruggezet in het wild. Dit doen ze niet alleen met de kiwi en tuatara, maar ook met andere vogels. Voor de kiwi en tuatara hebben ze daarnaast ook een fokprogramma. Echt heel erg goed werk wat deze mensen doen, dus ken/ben jij iemand die binnenkort naar Nieuw Zeeland gaat, dan zeker dit wildlife park in Queenstown niet overslaan! Ook niet onbelangrijk, dat was de eerste keer dat ik een tuatara (meteen zes!) en vier kiwi heb gezien! Die kiwi zijn echt grappig, en veel groter dan ik had verwacht. Zeker wel het formaat van een goed konijn!
Morgen maar even afwachten of de helihike toch stiekem niet doorgaat, maar ik verwacht van niet.

• 04 Maart 2014 - 08:50

Marlous:

Wat een spectaculaire dinge allemaal zeg en zo dicht bij elkaar! Helihike, wow!!l

• 04 Maart 2014 - 15:28

Mariette:

Iedereen geniet van jullie verhaal.
    De hartelijke groeten van Jolande en Cyril.
    Bastiaan en Rianne krijgen hun tweede kindje.
    pa en ma.

• 04 Maart 2014 - 16:42

Arnold En Peggy:

Weer een prachtig verhaal, heel erg leuk om te lezen hoe jullie de dagen zoal doorkomen.
    Geniet er van en wij zijn benieuwd naar het vervolg. Liefs,

• 04 Maart 2014 - 21:59

Linda Van Heusden:

Kia ora!!
    Heel leuk om jullie belevenissen te lezen!! Een aantal foto's hier en daar zijn natuurlijk van harte welkom! :-)
    Stiekem ben ik een heel klein beetje jaloers, maar het doorbladeren van mijn eigen fotoboek over NZ maakt een hoop goed ;-)

Geniet van het geweldige land met al het moois!!

O ja, wij zijn destijds met een helikopter geëvacueerd van de Fox Glacier, dus wellicht is de Franz Josef wel een betere keuze.......