City trip - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Alma en Daniel - WaarBenJij.nu City trip - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Alma en Daniel - WaarBenJij.nu

City trip

Door: Alma

Blijf op de hoogte en volg Alma en Daniel

12 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Co-captain's log, star date 12 tot en met 14 maart
12 maart was de dag van de grote overtocht. Gelukkig namen we ons Spaceship mee op de ferry, zodat we niet vanalles in en over hoefden te pakken. Aangezien we om tien uur van het park af moesten en pas om 13.10 bij de ferry moesten zijn, besloten we om eerst nog even te winkelen en Picton en daarna reden we naar de ferry. Hierover valt eigenlijk weinig te vertellen, behalve dat het nogal saai was. Dit kwam voornamelijk omdat we niet wisten dat je, nadat de boot eenmaal aan het varen is, niet meer bij je auto kunt en we niets hadden meegenomen naar binnen. Het uitzicht was echter wel prachtig, in de Marlborough Sound en bij aankomst in Wellington (op zee heb je alleen maar zee, verveeld snel).
Zoals Daniel al had gezegd verbleven we in een motorhome midden in Wellington. Eigenlijk was het een parkeerplaats met wc's en douches. Maar wat locatie betreft was het echt fantastisch! Aangezien we redelijk laat in Wellington aankwamen, hebben we die dag verder niets gedaan. Wel hebben we nog pizza gegeten in Heaven. Erg grappig om mensen te vragen 'Do you know where Heaven is?'. De volgende dag was daarentegen eigenlijk best druk. We begonnen de dag met het Te Papa museum, waar we wel een paar uur hebben doorgebracht. Er is daar zoveel te zien en te doen. Het is echt een heel erg leuk, interactief museum waar je exhibities met allerlei verschillende onderwerpen hebt: gigantische inktvissen, Moari-geschiedenis, wildlife van Nieuw Zeeland, emigratiegeschiedenis van Nieuw Zeeland, Miss World, prachtige kostuums van een ontwerpwedstrijd en nog veel meer!
Toen we in het museumcafé hadden geluncht, gingen we winkelend richting de Cable Cars. Dit is eigenlijk een trammetje dat naar de top van de heuvel gaat en stopt bij de botanische tuinen. Na bijna de hele dag rond te hebben gelopen, hadden we wel zin in een ijsje en daarna gingen we terug naar ons Spaceship om een aantal souvenirs op te bergen. Daarna nog lekker uit eten geweest bij een heel leuk Italiaans restaurantje, Floriditas. Hiermee kwam onze citytrip ten einde.

• 24 Maart 2014 - 09:03

Chantal:

Leuk, weer een update! Veel plezier op het Noordereiland. Ben benieuwd wat jullie hier allemaal weer gaan beleven. De verhalen klinken erg spectaculair!